Hoe 2dehandskleding en accessoires binnenbrengen ?

Binnenbrengen van 2dehandskleding en accessoires

Hoe werkt het ?

Je maakt een afspraak door een mailtje te sturen naar info@tescity.be of door ons te contacteren via onze contactpagina of door ons te bellen tijdens de openingsuren van de winkel op het nummer 03.291.25.08.

Je brengt jouw kleding en/of accessoires binnen in de winkel en wij verwerken jouw levering binnen de 7 dagen.

Na de verwerking krijg je je innamebon via mail toegestuurd of kom je je bon ophalen in de winkel. De artikels die eventueel niet werden aanvaard, kun je komen ophalen binnen ten laatste 2 weken nadat de levering werd binnengebracht.

Je kunt op onze website www.tescity.be zien of je artikels nog worden aangeboden of ze al verkocht werden, door je artikelnummer (dat je vindt op je innamebon), in te geven in het zoekveld. Als je artikel gereserveerd is of werd verkocht, zul je een melding “geen resultaten gevonden” zien verschijnen. Als het nog niet verkocht is zie je een foto van jouw artikel.

De artikels die worden aanvaard, worden te koop aangeboden op de webshop en in de winkel. Wordt een artikel verkocht, krijg je een deel van de verkoopprijs. Wordt een artikel niet verkocht mag je het op het einde van het seizoen terug komen afhalen tijdens de afhaalperiode.

Wanneer kan ik kleding en/of accessoires binnenbrengen ?

– Tijdens de openingsuren van de winkel.

– Zomerkleding kan binnengebracht worden vanaf ongeveer 15 februari tot 1 juni. (Na het maken van een afspraak)

– Winterkleding kan binnengebracht worden van ongeveer 15 augustus tot 1 december (Na het maken van een afspraak)

– Nadat de artikels door ons werden nagekeken krijg je binnen de 7 dagen een mail met een innamebon. Hierop staat een omschrijving van de binnengebrachte artikels, de artikelnummers, de verkoopprijs en het bedrag dat jij zult krijgen.

– De artikels die niet werden aanvaard kan je binnen de 14 dagen na het binnenbrengen terug ophalen. Als je verhinderd bent en de artikels niet kan komen ophalen binnen de 14 dagen geef ons dan een seintje, dan houden we ze voor je opzij.

– De artikels die niet werden opgehaald binnen deze 14 dagen zullen niet meer beschikbaar zijn,

Hoe moet ik mijn kleding aanbieden ?

– In een plastieken curverbox, wasmand of plastieken tas

– Fris gewassen (heel belangrijk !!) en gestreken

– Netjes opgevouwen

Welke kleding komt in aanmerking ?

– Dameskleding van een bekend kwaliteitsmerk, die nieuw minstens 60 € heeft gekost

– Maximum 2 jaar oud

– In perfecte staat : geen gaatjes, losse naden, ontbrekende knopen, slijtage, verkleuring, slecht of niet werkende ritssluitingen ….

– Vintage kleding : enkel ouder dan 20 jaar (enkel haute couture : Armani, Chanel, Dior, Givenchy…)

Wie bepaalt de verkoopprijs van de artikels ?

– Tescity bepaalt de verkoopprijs. Die kan lager uitvallen dan je denkt. Je moet er immers rekening mee houden dat de artikels mogelijk al aan soldenprijzen van – 70 % in de winkels hebben gelegen. Ook de staat van de kleding en of het populaire merken zijn bepaalt mee de prijs.

Hoeveel krijg ik bij verkoop van mijn kleding ?

– Tescity betaalt je een deel van de verkoopprijs bij verkoop van jouw artikels. Tescity krijgt minimum 10 € per stuk.

– Op het einde van elk seizoen wordt de balans opgemaakt en wordt jouw tegoed berekend. Voor het lente-zomer seizoen is dat midden september, voor het herfst-winter seizoen is dat midden maart.

– Je mag je tegoed afhalen tijdens de openingsuren in de winkel tot 31 december voor artikels die werden verkocht in het lente-zomer seizoen en tot  30 juni voor artikels die werden verkocht in het herfst-winter seizoen.

Wat gebeurt er als een artikel niet werd verkocht na de solden ?

– Niet verkochte artikels kunnen terug worden opgehaald tijdens de afhaalperiode. Graag een seintje vooraf zodat we alles kunnen klaarleggen.

– Afhaalperiode voor het lente-zomerseizoen : vanaf 1 september tot de laatste openingsdag van de winkel in september.

– Afhaalperiode voor het herfst-winterseizoen : vanaf 1 maart tot de laatste openingsdag van de winkel in maart.

– Artikels die niet werden opgehaald na het verlopen van de overeenkomstige afhaalperiode, worden geschonken aan een goed doel en zullen niet meer beschikbaar zijn.

Reglement en voorwaarden :

– Tescity besteedt de grootste zorg aan jouw artikels en doet alles wat binnen de mogelijkheden ligt om de artikels te vrijwaren van schade of diefstal, maar Tescity is niet verantwoordelijk voor ontvreemde artikels of schade aan artikels (zoals bijvoorbeeld brand- of waterschade). Het binnenbrengen is op eigen risico.

– Wanneer de artikels aan Tescity worden overgedragen voor verkoop, doen wij alle nodige administratie en labeling om de artikels te kunnen aanbieden in de winkel en op de webshop. Hiervoor rekenen wij geen extra kosten aan, tenzij u de artikels vóór het einde van de koopjesperiode terug wil ophalen, dan wordt er een administratieve kost van 10 % van de verkoopprijs aangerekend met een minimum van 10 € per artikel.

– De artikels die worden aanvaard, worden te koop aangeboden tot uiterlijk de laatste openingsdag van de winkel in juli voor de lente-zomerartikels en tot uiterlijk de laatste openingsdag van de winkel in januari voor herfst-winterartikels.

– Tescity heeft het recht om tijdens de soldenperiode (in januari voor de winterrsolden en in juli voor de zomersolden) kortingen toe te passen.

– Tescity heeft het recht om tijdens opendeurdagen en shoppingdagen kortingen toe te kennen tot 10 % van de verkoopprijs,

– Het reglement en de voorwaarden blijven geldig voor transacties op datum van de dan geldende voorwaarden.

– Nieuwe transacties zijn steeds onderworpen aan de op dat moment geldende voorwaarden.

– De voorwaarden kunnen steeds geraadpleegd worden op onze website www.Tescity.be, kunnen per mail aangevraagd worden via info@tescity.be of kunnen bekomen worden in de winkel.

– Door leverancier van kleding te worden verklaar je niet BTW-plichtig te zijn.